Anadolu Kanyon İhtisas Spor Kulübü Derneği (ACC)

ACC 2019 Ağustos Valla Kanyonu Günlükleri

1.GÜN (29 Ağustos 2019)
Bob Marley derki : no woman no cry aslında bunu neden dediğini bilmiyorum ve bunu buraya neden yazdigimida bilmiyorum her başlangıç bir adımla gelir, işte yıllar önce rahmetli Anıl ile tanışmamız 1997 dağcılık federasyonu konya balatini üniversiteliler kampı ilk ip düğümünü ogretisimiz anılar güçlü hafizalar için baş belası bir durummuş o yüzden valla kanyonu aklımda hep bir buruk başlangıcın izini oluşturdu. Anadolu kanyon ekibi olarak ustalar Celal Demirkiran Erdal Bayraktar önderliğinde bir yıl öncesinden planladigimiz kanyon vakti yaklaştıkça içimdeki kullerden yeniden ateşler fışkırdı bu üzerimi değiştirip kanyona ilk adimimi atana dek sürdü. Ekibimiz Erdal Bayraktar Celal Demirkiran İsmail Kılıç Sema Çıtır Yılmaz Huri Abdullah ve Yasardan oluşan dokuz kişilik kapalı watsup grubu şeklinde yavaş yavaş beliginlestirildi, günler öncesi herkes watsuptan yaptığı hazırlıkların fotolarini çoktan paylaşmaya başlamıştı, Erdal , sema, huri, celal İstanbul’dan katılacak Abdullah ve yaşar rizeden , yılmaz safranboludan ben karamandan ve İsmail Ankara’dan ve vakti beklenen gün takvime esirdir. Hazırlıkları yapan ekipler tek tek safranboluda belirmeye başladı ilk ulaşanlar Abdullah ve yaşar yilmazla buluşmuş bizi bekliyorlardı, İstanbul ekibi yolda ve bizde ismaille Ankara’dan çoktan yola revan olmuştuk. Gerede yol ayrımında İstanbul ekibi bizi bekleyerek ilk karşılaşma ve kucaklasmalar yapıldı hep birlikte safranboluya yılmaz in evine geçtik yılmaz ve ailesinin konukseverligi ile kanyon öncesi güzel bir dinlenmeye cekildik. Sabah kahvaltısında Abdullah ve yaşar da bize katıldılar. Enfes kahvaltı sonrası artık söz kanyona kalmıştı. İki araç kanyona yaklaşık bir birbucuk saat mesafe yol alarak sabah çaylarımızı Kastamonu Pınarbaşı ilçesinde tazeleyerek devam ettik. Kanyonu gören ilk noktada mabed belirmisti. Geceden çöken sis ve bulut hoş bir görüntüyle dağılmaya koyulmadan ilk toplu kareyi aldik. Kanyona giren Kanlıca deresi köprüsü ilk derenin buluştuğu yerde uzerlerimizi değiştirirken Erdal ve Celal abiden çamur Ali’nin hikayesini dinledik, çamur Ali geçimini bölgede çamur satarak sağlayan yıllarca kaçak yaşamış ve kanyonda saklanmış yaklasik otuz civarında evlilik yapmış sanırım kacakliktan olsa gerek ya kadınlar Ali’yi terketti yada Ali’nin yaşam felsefesi artık durumu bilemiyorum. Hızlıca neoprenler giyildi sıcakta ilk kez 5 mm neopren giyecektim ve içine bir mm içlik ve oda yetmesse 2 mm sorti ile 8mm lik bir zırha burundurdum kendimi. Ben gibi çok usuyenlere Celal abinin tavsiyesi “olmadı birde kürk gitseydiniz “:), doğrudur koca Kastamonu lu liderin kesteli ilk geçtiğimizde neopren giymedigine şahit biri olarak bunları söylemesi gayet dogaldi. Cep telefonları saat 10.00 son görüşmeler son Allah’a ismarlamalar ve kaptanlarimiza veda edip dereyle buluşma animiz.
On dakikalık açık dere formatındaki alandan kanyon formunun belirdiği ilk noktada ilk bilgilendirme kanyonu ilk geçen ekipten ve defalarca kanyona girmiş grup liderimiz celal abiden geldi, kanyona giren dokuz kişi yeterince tecrübeye sahip olsalarda lider kuralları dikkat noktalarini kevgirden geçirilmiş sözler gibi tek tek sıraladı. Sessizce başımızı salladik biliyoruz ki bu kanyonda bir çok kaza oldu ve bir kazada da Anıl arkadaşımız elim bir şekilde kanyonda kaldı. Valla adı gibi valla dünyada duvarları en dik zaman zaman 1200 metreyi bulan yüksekliği ile dünyanın 2. Büyük kanyonu kabul ediliyor. Su zorlukları açısından ulkemizdeki en basat kanyonu, hataya yer yok ne kadar bilirsen bil sonuç lidere uyum ekibe güven tüm hava şartlari üç gece dört gün için güzel ve elverişli. Titizlikle başımızı sallayıp sıralama ile kanyonun kanyon formu aldığı yerde Celal abinin ardına düştük, daha beş dakika bile ilerlememisken bir ebabil tüm çığırtkanlığı ile bize hoşgeldin diyordu, yere düşmüş ya yorgunluktan ya bitkinlik ten onu daha çok sinirlendirmeden bulduğumuz yerde sevip bırakarak doğa kanunları ni işlemden geçirdik. Daha önce ekibimizden celal, Erdal, Abdullah, İsmail valla kanyonunu geçmişlerdi, diğer besimiz için kanyon hacisi olmak için inanılmaz bir deneyimin ilk yüz metresi belkide ikiyuz metresi bitmiş ilk derenin ikinci dereyle buluştuğu noktada kısa bir mola vererek su seviyesi ve suyun gücüyle ilgili kısa paylaşımlarda bulunduk. İlk defa bir kanyonda bu kadar su ve debisi yüksek bir akışa şahit oluyordum 40 cm lik su bile benim gibi 58 kilo olan bir insanı ayaklarindan söküp alarak dereye karıştırmaya yetecek güce sahipti. Dedemin bir lafı vardır elektrikle suyla ve ciplaklikla şaka olmaz gerçekten suyun şakası yoktu. Elektrigide denemistim ciplaklikla alakam hiç olmamıştı, valla ve diğer en basit kanyonlar asla kucumsenmemeli ve asla dikkat ve tedbir elden bırakılmamalıydı. Fazla yiyecek fazla teknik malzeme her zaman işe yarayacaktır defalarca tecrübe ettiğimiz bu olaydan ekibimizin yükleri de onun için yeterince ağırdı. Sağdan gelen dereye katılıp artık valla vallalasmaya başladıkça ciddi su gücü doğal akuapark jeoloji jeomorfoloji baştan sona değişmeye ve daha haşin bir yapıya burunmeye başlamıştı. Kaygı ve korku seviyelerini düzgün ayarlamak başarının taptaze anahtarını oluşturur. Öğle molasinda helvalarimizi atistirip yeterince sıvı alarak kanyonun ağız kısmından 12 km lik yolculugumuzu yavaş ve güvenle Celal abinin sağ sol mekik dokur gibi geçiş tecrübeleriyle devam ettirdik. Ekibin neşesi uyumu performansi tecrübesi gayet güzeldi. Geçilen her bölgede kanyona defalarca giren Celal ve Erdal abinin anıları canlanıyor ve grupla paylasiyorlardi.
Kanyona girmeden önce kendi iç huzurumu dualarla süsleyerek yaptım zorlu olacağı kesindi. Fakat bu kadar zor olacağını ongorememistim suyun gücüne tabiatın kanunlarına ve Allah’ın dünya yasalarına şaşmamak elde değil. Lider gün sonunda Sol platformlardan birinden yükselerek suyun tamamen kapandığı bir kesimde kamp atmaya karar verdi. Ekip olarak daha oncede yaptigimiz diğer faaliyetlerde erken kamp atmak yeterince dinlenmek için genel bir sartimizdi, sonucda yarismiyorduk erken çıkma hız yapma yarış içinde olmak ciddi riskler içerdiğinden kanyonculuk için zamana dikkat ve ekibin performansı çok önemliydi. Akşam yemegimizi çorba kavurma ve enfes bir pilav ile taclandirdik. Gün güneşi orterken beş milyar yıldızlı otelimiz kanyonun derin sessizliginde ilk günümüzü çoktan bitirmişti. Huzurla uyku tulumlarimiza geçip Abdullah ve hurinin birbirinden güzel şarkıları türküleri eşliğinde güne veda ettik.

2. Gün

Sabah Celal abinin günaydın diyerek herkesin ismiyle seslendiği güne uyanıyoruz, atesler efendisi yılmaz çoktan atesi harladi ve suyu kaynatmaya koyuldu, teker teker uyku tulumlari toparlaniyor bir tarafta karın doyurma telaşı ve kahvaltı bir tarafta güne başlamanın hengamesi. Kahvaltimizda yok yok tam dört çeşit peynir saydim. Güzel sıkı bir kahvaltı ile direk suya girilecek ikinci günün başlangıcı havada uçan espirilerle başlıyor. Oysa ben gece rüyamda biraz Kızkulesi biraz yildiz tozu biriktirmistim kahvaltıyı boğaz kenarında gevrek simit çay ve martılarla yapacaktık off bu saatte kanyonun soğuk suları bizi bekliyor saatimiz 10.15 . Son mıntıka temizliği ardından soğuk suya girerek başlıyoruz gune. Yine sağ sol geçişler insan ayağını yerden kesecek cavlanlar ve muhteşem suyun milyonlarca yıldır oydugu mermer kaideler, kimi en usta sanatçının ustasının elinden çıkmış kadar muhteşem kimi yeni düşmüş ve yontulmayi bekler gibi suyun içinde kenarında ve hep bir usta bekler gibiler. Dünden olsa gerek kara göz kasların elmas bu güzellik sende de kalmaz sabah sabah dilime dolandı Anadolu türküsü içinde suyun akışına grubun dikkatiyle kanyonda yol aldık. Saat onbir civarları beklemeli bir noktada önden celal abi ardından ben yılmaz ve derken huri bir cavlandan yavaşça süzülüp vallaya akiyoruz. Derken bir düdük ve arkada bir hengame huri suya batıp çıkarken gördüm huri cavlana takıldı, İsmail yanından geldi ve kaldırdı köpüklü sulardan lakin İsmail de güce dayanamadı ve huriden uzaklaştı akabinde köpüklü suların baskısıyla hurinin bir kaç defa daha suya daldigini o sırada kayıp gelen aponun suya ters yüzerek Huriye yaklaşıp onu kaldirdigini görüyorum. Film şeridi gibi saniyelik geçiyor ölüm gozlerimizden o sırada önde çantaları ben tutarken liderle küçük bir konuşma ve celal başkan ters istikamet yüzüp olay yerine gitmeye calisiyor, apo gücünü tüketmek üzere tam cavlanda huri sıkıştı ve Erdal abi yanlarına geldi sonra yaşar celal abi İsmail Yılmaz sema hepsi orda hurinin ayağı cavlanda iki taşın arasına sıkıştı ve kurtaramadigi için tehlikeli durum devam ediyor olaya uzak kalmanın ve hiç bir şey yapamamanin verdiği caresizlikle hurinin ayağının ordan kurtarılmasını beklemenin üzüntüsünü saniye saniye yaşadım ve nihayet suyun basıncıyla sıkışan ayak kurtarıldı ve yola devam ettik. İlk mola yeri 2004 celal abilerin ilk kanyon geçtiği ikiz ağaç kamp yerinde hurinin durumunu değerlendiriyoruz, kırık çıkık olmadığı kanaatine vardık ağrı kesici bandaj gibi ayak bileği sabitlenip uzunca bir mola su ve yiyecek takviyesi sonrası yola devam kararının ardından daha yavaş ve tüm ekibin huri için seferber olacağı faaliyete başladık. Soguk su kanalları ardından koridorlar ve tepemize dökülen damla damla sular daha erken ve planlanan kamp yerine ulaştık.
Kamp yeri cennetin bir köşesinin alınıp sanki vallaya iliştirilmiş hali gibi, kamp yerinin üzerinde taze kaynak suları yeşilin yirmi çeşit tonuyla krallar havuzu. Aklıma Neşet türküsü geldi : Neşet Ertaş elini kalbine götürdü ve dedi ki : bura varya taşa toprağa gerek kalmadan insanın gömüldüğü tek yer.
Bende döndüm elimi kalbime götürüp Neşet Ertaş a dedimki : bura varya havaya suya gerek kalmadan insanın yaşadığı tek yer.
Ve kamp öncesi hurinin durumu kontrol edildi ezik ve bere gibi morarmayi önleyecek tedavi, ağrı kesici, zeytin yağı soğan ezmesi, güzelce celal abi tedaviyi yaparken Anadolu ebem dedem usulü. Efendim az gittik evet az gittik ve cennet havuzlarından suyumuzu doldururken yılmaz kardeşim temiz suyun duşsal tadını çıkarmayı ihmal etmedi, kanyonun basimizdan dökülen sularının şu an kanyona dökülen yerinde ben resmen ömrümde bir kaçıncı defa ayı olmak istedim. Ve bugün celal başkan her türlü yemeği mükemmel hazırlayan baş ustaya herkes elinden geldiğince yardım ettik. Akşam yemeğinde makarna çorba mmmm nefis ve çay işte yorgunluğun atıldığı dem zamanı, yine akşam ve bir zorlu gün sonu ve amacın bir yolun sonuysa mutlak varacaktır her yol . Yine akşam kanyonun heybetli duvarlarında gün ışığını son kez ugurluyor. Sarıdan turuncuya ve turuncu dan kızıla ve kizildan hafif Mora ve en sonunda gri bir siyaha teslim ettik yüksek duvarları. Muhteşem bir büyüklük içinde küçük dokuz insanız saygıya şayan valla öpüp başıma koyyorum. Gece olunca bir ses yükseliyor bu sefer Abdullah ve Huri’ye Yaşar da eşlik ederek Karadeniz türküleri duvarlarda yankılanıyor keyifli ve huzurlu bir gece. Bugün su aritmadan nefis kaynaktan alınan sularla Abdullah in ellerinden ikinci günün taze kan Türk kahvelerimizi yudumluyoruz. İyiki varsin Abdullah günlük 10 fincan icsemde az gelir kahve. Yine doğanın kalbine teslim uyku tulumlarimiza çekilip bedava beş milyar yıldızlı otelimizin tadını cikartiyoruz. Valla kanyonunda ikinci gün bitti.

3.GÜN
Bugün takvimlerden ayın 30u ve zafer bayramımız kutlu olsun.
Bugün 3.gun dünden anlatmadigim duygusal elim bir kaza Anıl rahmetli Anıl ve o sifona geldigimizde ne kadar da masum gorunuyor, suyun vakumu çekimi ve tehlikesi, kanyonlarda cavlan yapan yerlere yaklasim, cavlanlardan geçiş, ve kanyon içine düşmüş büyük-küçük bloklarin yakınından gecis. Her ne kadar mutlu mesut kimine göre bu iş hobi veya lay lay lom faaliyetler kabul ve cikariminda bulunulsa da cok ciddi bir uyarı olarak kanyonlar ölümcül tehlikeler oluştururlar, bu işi yapacak kişilerin bilgi, performans ve deneyim ve aynı zamanda mental yeterliliklerini tamamlamadan kanyona girmemeleri gerekir. Bir çok kanyon keşfinde bulunmama ve bir çok kez değişik kanyonlara girmeme rağmen valla kanyonu bambaşka bir kanyondu. Şu veya bu şekilde bugüne kadar benim bu kanyona girememe nedenlerim saymakla bitmez. Bu kanyonda Yusuf arkadaşın varlığını insan hep yanında hissediyor. Sifon yanından geçerken dualarla ugurluyorum içimden geçen tüm güzel şeylerle. Sabah çayı hazırlıklar ve kahvaltı bugün daha hizliyiz ve 9.15 te suyla buluşacağız, bu sefer kamp yerinden sağ duvar altinda 100 metre kadar yürüyüp suya giriyoruz. Güzel 3 metrelik bir atlama yeri önden çanta arkadan vücut suya iki davul tokmağı gibi ritimle giriş yapıyoruz. Uzun bir kanal akabinde bugün en güzel yerleri gececegiz. Dünden anlatamadigim kanyon göbeği kemer köprü muhteşemdi. Bugün de exit parkurunu geçeceğiz. Exit ta gerçekten çok güzel ve labirent gibi çözülmesi gereken girislerle bulmaca çözmeye benziyordu. Lider celal abi ve Erdal abinin ortak hafizalariyla her noktada neler yapacağımızı bilmenin guveni içinde yüzme kanallarinda birbirimizi yüzerek sollama yapıyoruz. Bazen ortadaki taşa birikiyor tek tek çantaları elden ele veriyoruz, bazen çantalar birikiyor biz çantaları en son veriyoruz, çanta blok su ve daha az zorlayacak yerler bu arada hurinin zorlanmayacagi yerlerden geçmeye çalışmak daha ağır ve daha güvenli ama durmadan yavaş yavaş ilerleniyor kanyonda. Arada bir verdiğimiz kısa molalarin bazılarında Erdal abiye yaklasarak bir nefes duman aliyoruz, sigara hayatımın baş belası lakin ben yaptım siz yapmayın. Kanyona girmeden sigarayı bırakan Abdullah da sanırım bizimle yeniden başladı Abdullah abi ya aşık ya da çok güzel kahve yapıyor. Yaşar ise sigaraya son vermiş bu zorlu ortamda icmezse bir daha icmeyecegini iki günde kanıtlar nitelikte. Kanyonda herşeyi bölüşmek mantığı ile hareket eden ekiplerdeki sinerjinin hep yüksek olduğuna şahit oldum. Psikoloji leri bile paylaşıp gerginlikleri azaltmak, kanyon sportif geçiş kaygılarını neşeli ama güvensiz hale getirmemek en güzel şey. Bir kayadan sleppt sesiyle kaymak, iki kaya arasi sıkışıp inmek, yükseklere parmak ucuyla tutunup yengeç gibi kollarini asılmak, bazen arkadaşının bileginde, bacağında, sırtında, kafasında yol almak. Kanyon disiplininin şartlarına uymak, güvenmek, uyum, sinerji, enerji, paylaşım bilgi ve tecrübe gerisi bu isden keyif almak. Exite giriş büyük bir bloktan destekli olarak iniyoruz celal abi ve Yaşar’ın sırtı Abdullah ve Erdal abilerin elleri en güzel asansör sema her kareyi olumsuzlestiriyor, yılmaz ismail ve ben arada kaynayıp gidiyoruz, bazende espiri bazende ortamı kaynatıyoruz. sağ yönden elden ele çantalar tahta kutuklerden exit yönüne çıkış, 7/8 metrelik dikey diyagonal ipte güvenli yan geçiş ve exitin göbeğine inecegimiz kazan ve kanyonun orta yerindeki büyük blok taş. Exitin ortasına güvenle toplanıp teker teker buradan suya atliyoruz, önümüzdeki kaya duvarına 50 cm mesafeyle neredeyse yalayıp geciyoruz suya. Exit üstü örtülmüş kanyonun en can alıcı labirenti. Kütükler dallar içten içe geçiş delikleri ve delik kayadan suzulusumuz yaklaşık 9 kişilik bir ekiple 30 dk. Exit da su tamamen kayboluyor ve delikli kayadan atlanan yerden süzülüp yeniden doguyor. Exitte biriken durgun su içinde muhtemel tarım ilaçları kimyasallar pis ve yağlı bir doku oluşturmuş. Dar labirentlerde ağır çantasiyla yılmaz tebriğe şayansın. Çanta gucumun tükendiği yerde elden ele gelince bana epey kas yaptırdı, benim gibi tüy skletler için vücut çalışmak güzel. İşin espiri tarafı bir yana kanyonun aşılması gereken en riskli yerlerini usulca geçtik gün aktı ve öğlen oldu, kuruyemiş temiz suyla yapılmış tenk, ve semanin vazgecilemeyen Kuru et partisi unutulmayacak malzeme helva çok önemli evet helva önemli. Kısa veya uzun bir öğle molasindan sonra vücut harareti köpüklü sularla yeniden sogutulmaya hazir. Evet burda da tekrar ediyorum güçlü tavsiye helva onemli. Deve boynuna destekli tırmanış ve suya giriş suya girdiğimiz yerde bizi alıp kaya diplerine itmeye çalışan suyun basıncıyla mücadele. Bu kanyonda suyla ilgili ve diğer zorluklarla ilgili yok yok. Rotayı çözümlemek oldukça zor ve en az bnm cozmem için düşünüyorum 5 yıl üst üste girmem lazım vallaya. Valla gerçekten saygıya değer kanyon. Exit bölgesinden sonra kanal ve kubbe şaheser bir mabet. Tüm kanyonlar kendine göre degerlendirilmeli lakin vallanin bir çok can alıcı görseli hayranliklarinizi tavan yaptırıyor. Helal olsun sana valla kanyonu yani gerçekten helal olsun sana. Üstü siyah altı kırmızı kelebek, taşa çıkan yengeç, önüme süzülüp düşen uğur saydığım kuş tüyü, üstümüzden geçen su kuşu, yükseklerde ki kartallar, ara sıra gördüğümüz baliklar, suyun köpükleri saygıyla selam olsun size. Derinden hissettiğim bağlantı kanalım wifi yok elektrik yok teknoloji neredeyse sıfır neopren çanta emniyet kemeri vb saymazsak muhteşem bir ambiyans. Kubbe içinde huri ve Abdullah dan güzel bir serenat yikseldi ama hangi şarkıydı hatirlayamadim zaten ben hiç bir sarkiyi başından sonuna kadar okuyamamisimdir, ses güzelliği Allah vergisi. Aklımdan bir an olsun gitmeyen kubbe sanki bursa da ulucamimin sarirvanindan yukselen su sesi içinde mimbere çarpıp kanatlanan kubbede ki sessiz dua. Burada ölse insan gam yemezmis ya işte tamda o cinsten bir manzara . Bana bir manzara tarif et deseniz sanırım exit vallanin en güzel manzarası kubbeli kanal, kral havuzları, taş köprü oooo ne çokmuş meğer saymakla bitmeyecek. Huri o sakat ayağına rağmen çok iyi bir direnç gösterdi helal olsun sana da huri ve ekibine de. Saat beş ve kanyon kenarında çakıl taşlı kamp yerindeyiz dar ama samimi bir kamp bizi karşılıyor. Yine rutin yemek hazırlıkları öncesinde Abdullah in ellerinden misssss gibi türk kahvesi azcik ekmek atistirmasi sıcak hazır çorba ve hurinin yaptığı nohut pirinç pilavı yine çok değerli vitamin protein yağ karbonhidrat takviyelerimiz usulca gece çöktü ve kova burcu gokyuzunde belirdi ardından Vega sirriuss, Samanyolu kamçısı ve terazinin sapı ile akrebin kuyruğu ard Arda geçen üç uçak yıldız manzarasina hazırladı gokkubbeyi. Gece olunca duvarda ışık oyunları kahve çay sohpeti bir kaç arkadaşımızın mideleri sıkıntılı ve biraz rahatsız oldular bu gece ben gökyüzüne aşık dakikalarca kovanın akrep ve teraziye hareketini gozlemleyip durdum ara sıra Erdal abinin verdiği sigaramdan samanyoluna bulutumsu dumanlarla totem yaptim. Bu günde bitti valla su sesinin ninnisiyle bugünü de tamamladık teşekkürler.

4. GÜN
Sigmund Freud un özgürlük insana medeniyetin bir armağanı değildir. Bu medeniyet denilen kavrama kadar daha eskiden insan çok daha özgürdü. Sözleri geliyor aklima. Ne kadar az medeniyet o kadar bol özgürlükle geçen 3 koca gün cokda değil 72 saat veya biraz az biraz kisa. Şehrin arbedesinin insan kalabaliginin sıcak soğuk asfalt ve taş soğuk beton binalarının olmadığı trafik kesmekesinden uzak AVM alışveriş ve maddi dünyadan uzak kocaman saatler.
Nerden geldiğinin nerede olduğunun farkında olmayan insanların arasında kim olduğunun hiç önemi yok. Kapının önünde yada ardında kimsenin seni tanımadığı zamanda istediğiniz kişi olabilirsiniz. Bu inandırıcı gelmez ama, seni kendine inandirmak için özel bir neden bile aratabilir. Özel bir an bekleyip durursun bu sonsuza dek bile sürebilir. Bu tek özel an için bile sonsuza dek yürüyebilirsin. Oysa ki hayatın anlamı seçmektir. O son seçimdeki kapının anahtarının o secimin tekniğinde ki inançta gizli olan ifade gücü. İnsanoğlu havadan sudan ateşten ve topraktan yapılma kapıları geçince kendi kapısının farkına varacak eylemi yapabilir. Dünya ya gelmekle suçludur insan ve zaten herşeyiyle suçlanır. İşte o son kapı. Sadece inancı bölünmeyenlerin geçebileceği kendisi olma kapısı. Kendisini nerden gelip nereye gittiğinin farkında olan dokuz muziysen edasıyla vallaya bırakan 9 yüreğin sabah kahvaltısı ile başlayalım. Bugün çıkış günü üzüntü günü belkide bir daha ne zaman gelecegimizin bilgisini tasimadigimiz bir gün vallayi ozleyecegimiz günlerin başlangıcı. Atesbaz sultan yılmaz ateşi korukleyip çoktan çayımızı hazırlıyor. Herkesde fazladan ekmek yiyecek ve sabah kahvaltisinda günlerdir bitmeyen biri taş kıvamında dört çeşit peynir. Yaşar en sonunda isyan yeter artık peynirleri tüketin diyor haklı olarak. Tüm ekstra yiyecek stokumuzu olası aksilikler için kanyon sonuna kadar bir gramın ı bile heba etmeden poşet poşet içinde hangi poşet kimin içinde misali katlıyor ve çantalara bölüşüyoruz. Bir yiyecekten olmalı huri İsmail Abdullah yılmaz ve sema nin mideleri oldukça kötü ancak sağlığı tehdit edip faaliyetlerine engel teşkil edecek kadar da değil. Çanta hazirliklari 9 degisik müzik aleti çalan orkestra gibi uyumlu, tabi bir tek hurinin çantası yok zaten buraya kadar bu ayakla iyi geldi maşallahı var. Hepimizin kaygısı güzel bir sanat icra etmek ve çatlak bir notadan vurmamak demi. Lakin bir çatlak akortsuz alet tüm konseri berbat edebilir. Konser olsa iyi seyirci alkislamaz ve bir daha konsere gelmez ama yaptığımız iş ölümcül sonuçları olan extrem sporlar dizisinden sadece bir bukle. Sonuç vahim sebeplere yol açabilir. Bu noktaya kadar mükemmel e yakın bir senkron tutturduk hepimizde farkli enstrümanlar ve konser salonumuz valla tiklim tıklım seyirciyle dolu. Rehberimiz celal abi saat 9 gibi startı verip huriyi yanına alıp 10 metre sonra gözden kayboluyor zaman zaman yanına ben Abdullah veya başka kişi giderek slowly lider diyoruz, kanyon çıkisina yakın solda set merdivenimsi kayalık kutleden tırmanıp 2/3 metrelik iki atlayisla gün basliyor. Yine harika soğuk sular yine harika manzara duvarlar biraz açıklık veriyor ve saatler içinde ogleyi buluyoruz. Taş kaya blok zemin geçişlerinde huri zorlansada şu içinde gayet iyi performansa sahip. Kısa sigara molalarinda espiriler havada ucusurken yaşar dirayetini gösterip sigara içme me konusunda oldukça başarılı sınavı geçti. Ben apo Erdal abi İsmail sema hala tiryaki geldigimiz kanyondan tiryaki çıkmaya adayız. Öğlen molasında bolca helva ceviz badem kayısı hurma leblebi karışımlı çerezi ve bolca suyumuzu tükettik. Mola yeri numaramız 19 Sol tarafa açilan duvarda çıkışa yakın şelaleleri gördüm yine vallanin cennet parkurlarindan bir tanesi. Bu noktada bolca eğlenip temiz suları içiyoruz ve anilari olumsuzlestiriyoruz. Çıkış uzunca bir yüzme parkuru sonrasında kanyonun suyun akış istikametinde sağ tarafından bloklar arasından bir saatlik yurumeyle patikayi ve köprüyü bulacagiz. Hurinin ayak sorunu nedeniyle bu alan 2/3 saat sürebilir. Önden celal abi ile bir bekleme noktasında su samuru veya kunduzu gördüm adeta bizi kanyon çıkışı uğurlar gibi el sallayip sularda gözden kayboldu. Bu değerin ülkemizde yaşıyor olması bile mucize ve umut verici. Yol kenarı kanyon boyunca yediğim bogurtlenlerin hesabını tutsam sanırım yarım kiloya yakın gectigim heryerde tadlarini aldım mukemmellerdi. Kanyon sonu tahta köprü belirdi ve ruyamiz sona erdi 9 kişilik ekip birbirimizi tebrik edip bizi bekleyen araçlarla artık veda zamanı diyerek kanyona el salladik saatlerimiz 17.00/18.00 aralığı. Tek kelimeyle çok tehlikeli şu oyunlarının bulunduğu en profesyonelleri bile handikaplarina yenik düşürecek, muhteşem bir lider harici girilmesi tavsiye edilmeyen zorlu oldukça zorlu ölümcül parkurlar içeren şakaya gelmeyen bir kanyon. Valla adıyla meşhur ve her türlü övgüye layiksin. Bir çok ders alarak çıkan bir öğretmen olarak hayat hep bir öğrenme çabası ve hep yeniyi güzeli keşfetme dokunma ve hissetme uğraşı. Bütün ekip açısıyla tatlısıyla valla kanyonunu olumsuz durumlara karşı belirlenen zamanda tamamladik. Herkesi canı gonulden tebrik ederim tüm hata ve kusurlarimizi absorbe eden valla iyi ki varsin. Doğa muhteşem bir öğretmen ve hep öyle kalacak. Allah’ın yaratma sıfatının bir satır arası valla. Küre dağlarının kapısı ve anahtarı, sanat eseri galerisi, cennetin dünyaya taşınmış saklı mabedleri beni çok etkiledin başta mukemmel liderimiz celal ve Erdal, sonra ekip ruhunda dayanım gücüyle Huri, kahveleriyle unutmayacagim can dost Apo, bir çok kritik hamlesi ve strong haliyle Yaşar, pozitif hep pozitif ateş adam Yılmaz ve yol arkadaşım sessiz çığlık teknik adam İsmail, değerli mütevazı görev insanı ve koca yurekli Sema ekibin tüm üyeleri hepinize teşekkür ederim. İnşallah Allah bana bir daha bir daha vallayi geçmek nasip etsin.