Anadolu Kanyon İhtisas Spor Kulübü Derneği (ACC)

AYDIN/ KARACASU KARABAĞLAR KANYONU KEŞİF ETKİNLİĞİ

17-18 EYLÜL 2011

Sosyal medya üzerinden tanışıp etkinliklerini takip ettiğim KAD ( Kanyon ve Doğa Sporları Araştırma Derneği) davetimi kırmayarak bu yıl ki etkinliklerinin içerisine Aydın ili Karacasu ilçesi Karabağlar Köyünde yer alan Karabağlar Kanyonu’ nu ekleyip 6 kişiden oluşan bir ekiple keşif gezisi düzenlediler.

Karabağlar Kanyonu Aydın ili sınırları içerisinde olup Aydın- Muğla- Denizli üçgeni içerisindedir. Kanyona bugüne kadar bir kere  2005 yılında 4 kişilik bir arama-kurtarma derneğince  girilmiş olup ismini duyanlar köye uğrayıp yol kenarından kanyonun gözüken yerlerini gözlemlemek için gelmişler. KAD ekibinin keşif gezisi kesinleşince ön bir hazırlık yapıp Karabağlar köyüne uğrayıp köy muhtarı Halil beyle görüştüm ve kendisinden kanyonun genel özellikleri, giriş yapanların deneyimlerini, giriş- çıkış noktalarını öğrendim. Neredeyse sınırsız diyebileceğimiz internet ortamında kanyona dair pek bir bilgiye ulaşamadım. Bunda daha önce profesyonel bir ekibin giriş yapmaması önemli bir ölçüt. Köy yolunun neredeyse kanyona paralel geçmesi nedeniyle izlenecek rota rahatlıkla görülebildiği gibi kimi noktada kanyonun içi de görülüyordu.  Aldığım bilgiler ve birkaç fotoğrafı KAD Başkanı Sayın Erdal BAYRAKTAR ‘a gönderdim ve etkinlik tarihini iple çekmeye başladım.

16 Eylül Cuma akşamı yola çıkan ekibi 17 Eylül sabahı Nazilli’de karşıladım ve ekip üyeleriyle kısa bir tanışmanın ardından yolculuğun vermiş olduğu açlık ile hemen kendimize bir sabahçı kahvesine atıp canım annemin akşamdan hazırladığı poğaça ve börek ile karınlarımızı doyurduk. Etkinliğe dair genel bir konuşma yapıp sabırsızlıkla kanyon yoluna koyulduk. Kanyona Nazilli’den Muğla yönüne dönüp Kemer Barajı’na giden köy yollarını takip edip asfalt kaplamalı yol ile ulaştık. Köy yolları geçen sene asfaltlandığı için oldukça güzel bir yolculuk oldu. Yüksekliğin artışı ile Aydın ilinin en güzel havasına sahip, çam ağaçlarının kokusunun ciğerlerinize hücum ettiği Karacasu ilçesinin köylerine vardık. Amasya köyünde kısa bir çay molası verip Kemer Barajı’na ulaştık. Kanyondan akan su sulama ve elektrik üretimi için kurulan barajı besliyor. Barajdan sonra Karabağlar Köyüne vardık ve muhtar ile buluşup vakit kaybetmeden kanyon girişinin yer aldığı dereye geldik. Çantalarımızı hazırlayıp uygun donanımlarımızı kuşandık ve dere olarak başlayan kanyona saat 10:30’da giriş yaptık. Kısa bir yürüyüşten sonra kanyon derinleşmeye ve daralmaya başladı. Kanyonun suyu bu mevsimde en az seviyede, bu nedenle su bulanık ve dibi kimi yerlerde balçık. Kanyon yapı olarak basamak olarak alçalıyor. Kanyon içerisinde ekip, ilk kez kanyon geçişi yapan bana ve diğer iki arkadaşa uygulamalı olarak teknikleri gösteriyor ve deneyimlerinden bahsediyor. Bu noktada kanyon bizim için korkulacak bir oluşumdan çıkıp saygı duyduğumuz, bizi sırlarını açan bir mücevher kutusu izlenimini uyandırıyor. Basamak olarak alçalan kanyonda ilk iple geçişimizi kanyonun ortalarında yaklaşık 7,5 metrelik bir şelaleden yapıyoruz.  Kanyonun içinde Karabağlar Köyü hizasına vardığımızda uygun bir kayalık alan bulup kamp atıyoruz. Herkes matını geceleyeceği yere serip kısa bir dinlenme yapıyor ve ardından yorgun düşen bedenlerimize bir ziyafet için akşam yemeğimizi hazırlıyoruz. Menümüz oldukça zengin. Büyük bir tencere dolusu mercimek çorbasıyla içimizi ısıtıp nohut yemeğiyle devam ediyoruz.

Yemeğin ardından hava kararmaya başlıyor ve herkes uyku tulumlarına çekiliyor. Gece üstümüzde parlayan ay adeta bir gece lambası oluyor üzerimizde. Sabah 9’da kalkıyoruz. Çünkü bölgede hava o kadar temiz ki kimsenin kalkası gelmiyor. Hızla kahvaltımızı yapıp çantalarımızı yükleniyoruz. Bundan sonraki kısımda 2 defa kısa ip inişi daha yapıp kanyonun artık dere formunu aldığı bölgeye ulaşıyoruz. Kanyonun bu noktası oldukça sık ağaç ve dikenli uzun dallardan ötürü keyifsiz geçiyor. Dereyi kesen orman yolunda bizi bekleyen aracımıza ulaştığımızda kanyonu bitirmiş oluyoruz.

Kanyon özellikle 15 km. yakınında bulunan Sırtlanini Mağarası, Geyve’de yer alan Aphrodisias Antik Kenti ile efelerin mesken tuttuğu Karıncalı Dağları’nın bol çam kokulu havasıyla birlikte değerlendirildiğinde Türk turizmi için bir artı değer olabilecek pozisyonda. Bölgede yapılabilecek bir şenlik ile hem kanyonculuğa yeni başlayanların eğitim alabileceği hem de kültür ve doğa turizminin yapılabileceği bir ortam yaratılabilir.

Saygılarımla….

Ahmet AKSU

KML-LogoFullscreen-Logo
Kaputas

harita yükleniyor - lütfen bekleyin...

Kaputas 36.245052, 29.465453 İsim (name) : Kaputas Şehir (city) : Antalya Derece FFME (Grade FFME) : V3 A1 IV ** Derece ACA (Grade ACA) : 3 B PG IV ** En Uzun İniş (Longest Rappel) : 26 m Rakım Farkı (Elevation Loss) : 650 m İniş Sayısı (Rappel Count) : 27 Kuş Uçuşu Mesafe (LOS Distance) : 2.3 km Arazi Mesafesi (Terrain Distance) : 2.6 km Süre (Duration) : 2 d Keşif Yılı (Exploration Year) : - Giriş Boylam (Start Longitude) : 29.465453 Giriş Enlem (Start Latitude) : 36.245052 Giriş Yüksekliği (Start Elevation) : 650 m Çıkış Boylam (Finish Longitude) : 29.449022 Çıkış Enlem (Finish Latitude) : 36.228571 Çıkış Yüksekliği (Finish Elevation) : 0 m Rota (Wikiloc Trail) Galeri 2017 Kanyon Keşif Hikayesi 2012 (Exploration Story) Kanyon Geçiş Hikayesi 2017