Anadolu Kanyon İhtisas Spor Kulübü Derneği (ACC)

KAPUTAŞ KANYONU KEŞİF AKTİVİTESİ

Kaputaş kelimesiyle onbeş sene önce eşimle balayımızda Antalya’ya geçerken tanışmıştım. Çok ilgimizi çekmiş aracımızdan inip köprüden etrafı seyretmiştik.Sağ tarafımızda müthiş bir deniz,maviden turkuaza dönüşen harika bir plaj manzarası,sol tarafta ise iki yanı sarp yüksek kaya duvarlarından daralarak oluşan bir vadi.Ve bahsetmeden geçemiyeceğim birde tabela vardı.Plajdan yüzseksen basamak yukarısında bulunan köprünün yapımında hayatını kaybeden işçilerin bilgisi bulunuyordu.Bir gün bu kanyondan çıkacağım hiç aklıma gelmezdi.

Yılın ilk kanyon aktivetisi olması dolayısıyla,hepimizin özlemle beklediğimiz an gelmişti.Bizden bir gün önce Almanya’dan aktivite için gelen Aptullah Karaman arkadaşımızın plaj ve kanyon çıkışına yapmış olduğu keşif doğrultusunda bize iki önemli haberi olduğu mesajını paylaşmıştı. Birisinin iyi ve diğerinin kötü haberi bizim hazırlıklarımızda çok faydası oldu :).Ancak biz kanyona gelene kadar nasıl olduysa bu iyi ve kötü bilgiler yer değiştirmiş. Yani  iyi olan susuz kanyon ve dolayısıyla neopren elbise ihtiyacı olmaması yerini sulu kanyona ve neopren ihtiyacına bırakmış.Kötü haber de susuz kanyonda en çok ihtiyaç olan suyu taşıma zorluğu yerini son inişimize kadar akan sulu kanyona dönüştürmüş. Neyseki başkanımız Erdal Bayraktar ve başkan yardımcısı Celal Demirkıran’ın tecrubeleri  eksiksiz hazırlık yapmamıza çok fayda sağlamıştır.

Cuma akşam saat 19.00 da İstanbul’dan çıkan KAD ekibini(Erdal Bayraktar,Celal Demirkıran,Hasan Gedikli,Ozan Durmaz,Yeşim Yılmaz) İzmir Bornova’da saat 03.00 de karşıladıktan sonra Aydın’dan Ahmet Aksu arkadaşımızı da alarak Antalya Kalkan’a doğru yola çıktık.Bizi sabırsızlıkla Kalkan’da bekleyen Aptullah arkadaşımızla buluştuk.Onun kaldığı pansiyonun muhteşem Kalkan manzarasında,canım babacığımın yaptığı ısırgan otundan böreklerle kahvaltımızı yaptık.Bizi kanyon girişine bırakarak tekrar çıkışta Kaputaş plajından almak üzere aracımızı kullanacak kişi bulunmuş ve kısa bir alışverişten sonra kanyon başına yola çıktık.Dik ve virajlı yayla yolundan kanyon girişini birkaç köylüye sorarak bulduk.Neopren kıyafetlerimizi giyerek çantalarımızı hazırladık.Aracımızın yanında ekip fotoğrafı çekildikten sonra aracımızı uğurladık ve kanyona giriş yaptık.

Dere formatında başlayan kanyonda ilerlemeye başladık.Mevsim itibariyle çiçek tozları polenler azda olsa bizi rahatsız ediyordu.Tabi gayet tatminkar bir şekilde akan sulu  bir ortam vardı.İlk başlarda zevksiz devam eden dere formatındaki yürüyüşümüz çok teknik olmayan birkaç inişten sonra,suyun debisi  biraz artarak küçük şelalelerden kayalardan inmeye başlamıştık.Bu bize kanyonun ilerisi için fikir veriyordu ama yinede hepimizin sabırsız tutumu kanyona haksızlık yapmamıza fırsat veriyordu.Ancak ilerledikce yolumuz kısalmaya başlıyordu ama yinede geriye kalan mesafede yaklaşık toplamda 600 metrelik bir düşüşün olduğu  gerçeği bize beklediklerimizi yaşayacağımızı gösteriyordu.Kendini göstermeye başlayan kanyon muhteşem görsellikler sunmaya başlamıştı.

Akşam üstü tam olarak saatını hatırlayamadığım bir zamanda,çok fazlada hava kararmadan kamp için uygun yere gelince Celal kampa karar verdi.Yemek konusundaki becerisini ocak için uygun bir yer bularak ve ateşini yakarak şova başladı.Herkes rahat uyuyacağı yer bulup ıslak olan neoprenlerini çıkartıp kuru ve rahat kıyafetlerini giydi.Bu arada tencere ocağa kurulmuş ve çorba için su ısınmıştı. Ocak diyorum ama tabiî ki kamp ateşinden oluşan bir ocak.Zengin çorba çeşitlerinden seçerek herkes çorbalarını yudumlamaya başlamıştı.Çorbaların arkasından ana yemeğimizde  Celal,Ahmet ve Hasan üçlüsünün ortak emekleriyle müthiş kavurmalı bulgur pilavımızda hazırlanmıştı.Afiyetle yedikten sonra tabi bu arada güzellik uykusunda olan Aptullahı kaldırdık ki oda afiyetle bulgur pilavını yedi.Karınlar doymuş ateş başı muhabeti  kabak çekirdeği,karışık kuruyemiş ve çay eşliğinde devam ediyordu.

Kanyon bize tehlikeli yüzünü göstermiş,Aptullah saniyeler farkıyla düşen taşlardan şans eseri yaralanmadan kurtulmuştu.Bu ders niteliğindeki olay kanyonlarda olası en büyük tehlikenin ne zaman nerde geleceğini bize birkez daha öğretti.Tabi bizi bayağı tedirgin etmiş ve yatak yerlerinin bir kez daha gözden geçirmemize ve ne olursa olsun kaskın önemini hatırlattı.Su sesi ve baykuşun bize hoş geldiniz söylemleri eşliğinde harika bir gece geçirdik.Tabi taş düşme tedirginliğini saymazsak .Sabah 07.00 de kalktık bol çeşitli kahvaltımızı yaptık ve 09.00 gibi toparlanıp tekrar kanyon keşif yürüyüşümüze başladık.Artık kanyondaydık ve herkesin ortak düşüncesi kanyon ilerledikçe muhteşemleşiyor harika görsel şölenler sunuyordu.Bizden öncede ekiplerin geçtiği önceden yapılan boltlama ve istasyonlardan belli oluyordu.İhtiyaca  göre boltlama ve perlon istasyon yenileme yapılarak devam ediyorduk.Her iniş ayrı güzellikte ve heyecanla bize çok güzel duygular tatdırıyordu.Sonlara yakın 33 metrelik düşüşte inişin sonu görülmediği için ip kısa kalmış ve Erdal askıda kalmıştı.Ancakdeneyimli başkanımız gönderdiğimiz ikici ipe zorlanmadan geçmişti.Bu başarısının eğitimlere ve tecrübesine borçlu olduğunu bizlere uygulamalı olarak göstermiş oldu. Finalde 35 metrelik inişle kanyon geçişimiz son buldu. Son inişten önce kanyonun suyu yer altına dalıyor ve denize yeraltından karışıyordu.Bu doğa olayı Kaputaş Pilajı’nın rengini ve deniz suyunun serin olmasının sebebi olarak gösteriliyor.

Plaja vardığımızda o muhteşem turkuaz rengindeki suya kendimizi bırakarak adeta ödüllendiriyoruz.Yaklaşık 187 basamaktan yukarı çıkıp bizi bekleyen aracımızla Kalkan’daki pansiyona  dönüldü.Kısa bir dinlence ve yemeklerimizi yine Kalkan manzarası eşliğinde yedikten sonra dönüş başlıyor.

Kaputaş Kanyonu keşif etkinliği başarıyla gerçekleşmiştir. Kaputaş Kanyon ekibi: Erdal Bayraktar’a,Celal Demirkan’a,Hasan Gedikli’ye,Aptullah Karaman’a,Ozan Durmaz’a,Yeşim Yılmaz’a ve Ahmet Aksu’ya çok teşekkürler.Bir başka aktivitede buluşmak üzere hoşçakalın.

SEMİH ATÇI 16 MAYIS 2012

KML-LogoFullscreen-Logo
Kaputas

harita yükleniyor - lütfen bekleyin...

Kaputas 36.245052, 29.465453 İsim (name) : Kaputas Şehir (city) : Antalya Derece FFME (Grade FFME) : V3 A1 IV ** Derece ACA (Grade ACA) : 3 B PG IV ** En Uzun İniş (Longest Rappel) : 26 m Rakım Farkı (Elevation Loss) : 650 m İniş Sayısı (Rappel Count) : 27 Kuş Uçuşu Mesafe (LOS Distance) : 2.3 km Arazi Mesafesi (Terrain Distance) : 2.6 km Süre (Duration) : 2 d Keşif Yılı (Exploration Year) : - Giriş Boylam (Start Longitude) : 29.465453 Giriş Enlem (Start Latitude) : 36.245052 Giriş Yüksekliği (Start Elevation) : 650 m Çıkış Boylam (Finish Longitude) : 29.449022 Çıkış Enlem (Finish Latitude) : 36.228571 Çıkış Yüksekliği (Finish Elevation) : 0 m Rota (Wikiloc Trail) Galeri 2017 Kanyon Keşif Hikayesi 2012 (Exploration Story) Kanyon Geçiş Hikayesi 2017